تاريخچه خط چشم

گفتن اخبارهاي مختلف مثل خبر لوازم آرايشي و لوازم خانگي

تاريخچه خط چشم - اختراع خط چشم چشم - لوازم آرايشيچشم قسمتي از صورت ما است كه به تغييرات آرايشي بسيار حساس است. حتي كوچكترين تغيير يا رنگ يا شكل نيز مي تواند ظاهر ما را به طرز چشمگيري افزايش داده و اعتماد به نفس ما را تقويت كند. براي اين منظور ، هم شيمي دانان باستان و هم مدرن و متخصصان آرايشي و بهداشتي به طور يكسان سعي كردند دريابند كه ساده ترين راه براي دستيابي به اين هدف چيست. همانند بسياري ديگر از محصولات آرايشي ، نمونه هاي اوليه خط چشم را مي توان در بين النهرين و مصر باستان يافت ، جايي كه اين سبك مد به چهار گوشه جهان گسترش يافت و توانست به بخشي مهم از مجموعه لوازم آرايشي دخترانه مدرن تبديل شود.
بيش از 12 هزار سال پيش ، در اوايل 10.000 سال قبل از ميلاد خط چشم براي اولين بار در مصر باستان و بين النهرين ظاهر شد. در آنجا ، مردان و زنان با وضعيت بالا از خط چشم استفاده مي كنند تا چشم هاي خود را بهتر مشخص كرده و از آنها در برابر چين و چروك هايي كه پس از قرار گرفتن در معرض مداوم در معرض باد صحرا ، خورشيد و گرما ايجاد مي شود ، محافظت كنيد. حتي اگر خط چشم فقط يكي از بسياري از محصولات آرايشي و بهداشتي بود كه توسط آنها استفاده مي شد ، اما هرگز از مد افتادند و همچنان توسط اشراف و طبقات پايين استفاده مي شدند تا سقوط مصر به دست امپراتوري روم در اوايل هزاره 1 آگهي. خط چشم مانند هر محصول آرايشي ديگري كه در آنجا وجود دارد ، نه تنها لوازم جانبي مد بلكه ارتباطي با دين و خدايان آنها است. همانطور كه هزاره ها پيش رفتند و معماري با آنها تغيير كرد ، مد خط چشم ثابت ماند و ثابت كرد كه مردم مصر دين خود را با فداكاري جشن مي گيرند كه براي هزاره ها ادامه داشته است.

 متأسفانه ، بعد از سقوط مصر ، خط چشم در اروپا از مد افتاد و در دوران سلطنت امپراتوري هاي يونان و روم استفاده كم يا متوسط ​​داشت. در آسيا خط چشم همچنان مورد استفاده قرار گرفت ، اما بعد از ظهور مد اروپايي از دوران تاريكي به دوران رنسانس و عصر مدرن ، آنها نتوانستند تأثير بگذارند.
لحظه اي كه شروع خط چشم زدن در دهه 1920 بود ، در زماني كه بسياري از زنان مد دوران ويكتوريا را رها كرده و مد جديدي را كه توسط باله ، بازيگران صحنه ، هاليوود ، موسيقي دانان و عكاسي ها تقويت مي شد ، پذيرفتند. بعد از اينكه كمپاني هاي بين المللي لوازم آرايشي و بهداشتي به آرامي مقدار بسياري از اين صنعت را مي توانند ايجاد كنند ، ديگر بازگشتي وجود نداشت. بودجه هاي بازاريابي افزايش يافت ، ماهانه اختراعات جديدي ظاهر مي شد و جمعيت زنان آماده و مايل به امتحان هر كاري بودند كه باعث شود آنها مانند بازيگر محبوب هاليوود به نظر برسند. لحظه دقيق محبوبيت يافتن خط چشم سال 1922 بود ، پس از كشف خيره كننده باستان شناسي انگليسي هاوارد كارتر و جورج هربرت. در اعماق اهرام بزرگ جيزه ، مقبره فرعون مصر باستان توتانخامون را يافتند ، با تمام ثروت و وسايل هنري او دست نخورده. پوشش جهاني اين رويداد خط چشم مصر باستان را به غرب معرفي كرد ، جايي كه بلافاصله مورد پذيرش قرار گرفت.
پس از اولين استفاده از خط چشم متوسط ​​بين سالهاي 1920 و 1960 ، دهه 1970 چندين نوع مد جديد به وجود آورد كه از خط چشم به روشهاي جديدي استفاده مي كردند. مد پانك و گوتيك به تأثير چشمگير چشم متكي بودند و خط چشم ، سايه چشم و ريمل مژه و ابرو از جمله محصولات آرايشي مورد استفاده آنها بودند. در اواخر قرن بيستم ، خرده فرهنگ Emo خط چشم ها را حتي در جمعيت مردان نيز رواج داد.
از همان زمان كه خط چشم به شكل مدرن ظاهر شد ، در بين زنان زن كه آن را پذيرفتند بسيار محبوب شد و هرگز آن را رها نكردند.

تاريخچه خط چشماز مصر باستان گرفته تا توييگي ، پرنس و آموزش هاي يوتيوب ، در اينجا نحوه قرار گرفتن خط چشم براي هميشه در كيف آرايش شما آورده شده است.ليلا اتاچفينيتوسط ليلا اتاچفيني30 آگوست 2018 ، ساعت 4:32 صبح
اشتراك گذاري
توييت
ضربه محكم و ناگهانيخط چشم چشم را تعريف مي كند - و خط چشم براي تعريف آيكون ها ، دوره ها و نامگذاري هاي اجتماعي نيز آمده است. اين نماد افسانه ها است: كلئوپاترا؛ توئيگي شاهزاده؛ مرلين منسن؛ گريس جونز پسر جورج؛ امي واينهاوس. خط چشم يك دانشجوي دبيرستان را از يك دانشجوي سال اول تميز مي دهد. يك علاقه مند آموزش يوتيوب از يك آماتور ؛ يك ملكه از قومش.
خط چشم با فراتر رفتن از مد ، تبديل به اصلي در تعداد بي شماري از آرايش هاي محبوب قرن گذشته شده است. براي فهميدن اينكه چطور خط چشم در همه جاي دنيا همه گير شده است ، من مسير آن را از مصر باستان ، به پره ها ، به كيف هاي آرايش هر لباس آرايشي كه مي شناسيد ، جستجو كردم. شروع كنيم!
Eyeliner’s Origins در كهل
مدتها قبل از اينكه هنرمندان آرايش نشان دهند چگونه مي توانند يك چشم دودي را در YouTube كامل كنند ، مردم مصر باستان از سرمه ، اولين ماده ضبط كننده خط چشم مانند مورخان براي رديابي چشم هاي خود استفاده كردند. كوهل مخلوطي از گالنا ، نوعي سولفيد سرب و ساير مواد معدني است كه با آب ، روغن يا ساير مواد محلول مانند چربي حيوانات مخلوط شده است. اگرچه فرمول هاي آن از نظر زمان ، مكان و كلاس افراد داراي تفاوت متفاوت است ، عملكرد آن ثابت مانده است: تزئين چشم ها ، ابروها و گاهي اوقات ساير ويژگي هاي صورت.
در سال 1912 ، لودويگ بورخاردت ، مصري شناس آلماني ، نيم تنه ملكه مصر باستان نفرتيتي را در آمارنا ، مصر كشف كرد. با توجه به گردن بلند ، گونه هاي بلند و كاملاً متقارن او ، جهان شيفته زيبايي انكار ناپذير نفرتيتي شد - به طور مناسب ، نام او به معناي "زيبا ظاهر شده است" بود. شيفتگي گسترده اين مجسمه و مصر باستان به طور كلي منجر به روندي شد كه خط چشم را تا قرن بيستم پيش برد ، جايي كه از خط ضخيم و سياه سرمه تقليد مي كرد كه چشمهاي بادام شكل Nefertiti را ترسيم مي كند.
تبليغات
قدمت كهل به دوره پروتوديناستيك در سال 3100 قبل از ميلاد ، مدتها قبل از سلطنت نفرتيتي برمي گردد. مورخان همچنين شواهدي از استفاده از سرمه و ساير مواد شبيه خط چشم در جوامع باستان در ميان روميان (كه آن را پلاتيوفتالمون مي ناميدند) ، كنعانيان در شام ، يونان باستان و غيره يافته اند.

نيم تنه NEFERTITI. تصاوير با استفاده از زبان زيتون / AFP / تصاوير GETTY
در مصر باستان ، سرمه را زنان و مردان مي پوشيدند. در حالي كه چشم آنها را ترسيم و تعريف مي كرد ، زيبايي تنها انگيزه آنها براي استفاده از سرمه نبود: مورخان معتقدند كه دلايل فرهنگي پوشيدن سرمه ، تكريم خدايان ، كاهش تابش خورشيد و حتي حفظ بهداشت است (در سال 2010 ، دانشمندان توانايي هاي ضد باكتري سرمه را كشف كردند) . مصري هاي فقير و ثروتمند مصر از سرمه استفاده مي كردند ، اما بسياري از افراد متعلق به طبقات پايين بايد سرب و مواد معدني ديگر را جايگزين دوده آتش مي كردند ، به اين معني كه كيفيت سرمه (قابل تشخيص توسط درخشش و سايش) مي تواند به عنوان معيار كلاس استفاده شود.
آنچه در مورد استفاده از آرايش مصريان باستان مي دانيم به دليل ارادت آنها به ثبت زندگي خود در پاپيروس ، به خاك سپردن مردگان خود با مصنوعات و پشت سر گذاشتن آثار خارق العاده هنري است. مادلين مارش ، مورخ لوازم آرايشي ، نويسنده كتاب "لوازم و لوازم آرايشي: زيبايي از زمان ويكتوريا تا امروز" ، به Broadly مي گويد: "ما اولين استفاده ضبط شده از [سرمه] را در مصر باستان داريم ، زيرا آنها در حال نوشتن پاپيرويي بودند كه باقي مانده اند." . "مصريان باستان در محاصره پالت هاي لوازم آرايشي خود زندگي مي كردند و مي مردند." گلدان هاي كوهل كه آثاري از سرمه هنوز درون آنها است معمولاً در داخل مقبره هاي مصر باستان كشف نشده يافت مي شوند - همانطور كه مارش مي گويد: "اگر قصد ملاقات خدايان را داريد ، مي خواهيد بهترين حالت را داشته باشيد."
"اگر مي خواهيد به ديدار خدايان برويد ، مي خواهيد بهترين ظاهر خود را داشته باشيد."
گرچه سرمه ريشه اي باستاني دارد ، اما به هيچ وجه لوازم آرايشي گذشته نيست. امروزه ، در مناطقي از هند ، پاكستان ، آفريقا و خاورميانه ، نسخه اي از سرمه با فرمولي مشابه سرمه مورد استفاده در مصر باستان هنوز براي زينت چشم استفاده مي شود. كلمه سرخ در اصل عربي است ، اما بسته به منطقه اي كه مورد استفاده قرار مي گيرد كجا ، الكهال ، سورما ، تيرو يا كوالي نيز ناميده مي شود. عملكرد مدرن آن عمدتا لوازم آرايشي است ، اما در هند ، پاكستان و افغانستان ، سرمه نيز براي دفع چشم بد به كودكان اعمال مي شود. استفاده از آرايش با سرمه سنتي امروزه يك روش بحث برانگيز است ، زيرا كارشناسان پزشكي دريافتند كه اين ماده شامل مقادير خطرناك سولفيد سرب است ، كه مي تواند منجر به مسموميت با سرب شود. در نتيجه ، اداره غذا و داروي ايالات متحده سرمه را غيرقانوني دانسته است.
گرچه هنوز هم مي توان آن را در بازارهاي ويژه پذيرايي از جوامع آفريقاي شمالي ، خاورميانه و آسياي جنوبي يافت ، اما امروز در قفسه هاي Sephora در آمريكا خط چشم حاوي سرب نخواهيد يافت. آنچه پيدا خواهيد كرد آرايه اي از مداد خط چشم و چوب هاي داراي مارك "kohl" يا "kajal" از مارك هاي محبوب و پيشرفته مانند Mac و Dior است. اين نام از خط چشم سنتي Ancient گرفته شده است ، اما اشاره به سياهي دودي يا سياه و سفيد دارد

رنگ ، به جاي فرمول مداد.
"Tut-mania" ، كاخ هاي تصويري و فلپرها
بين دوره باستان و قرن بيستم ، اشكال مختلف خط چشم در جوامع در سراسر جهان وجود داشت: زنان رومي باستان همچنين به سرمه علاقه داشتند تا چشم خود را تيره كنند ، مايكو ، شاگردان شاگرد ژاپن غربي ، با استفاده از زغال چوب در اواسط خطوط خود را خط كشيد قرن 18th ، و بوميان آمريكايي Pawnee و Osage اغلب به دلايل معنوي از رنگ صورت قرمز در اطراف چشم خود استفاده مي كردند.
استفاده روزمره از خط چشم در فرهنگ هاي غربي تا دهه 1920 آغاز نشد. وقتي از دوران ويكتوريا بيرون آمد ، وقتي آرايش صورت مشهود با فحشا همراه بود ، نگرش محافظه كارانه نسبت به مواد آرايشي در اروپا و آمريكا امري عادي بود. "در قرن نوزدهم ، شما بسيار محتاطانه [آرايش] كرديد. شما ممكن است مژه هاي خود را با گياهان شاه توت يا كمي سرمه تيره كنيد ، اما اين كار را مخفيانه انجام داديد و خودتان اين كار را انجام داديد. "
با شروع "شيدايي توت" به دنبال كشف نيم تنه نفرتيتي در سال 1912 و مقبره توتانخامون (پادشاه توت) در سال 1922 ، با الهام از زيبايي شناسي مصر باستان ، نگرش به آرايش و مد تغيير يافت. تأثير مصر باستان در طرح هاي پيچيده مهره لباس ، الگوهاي هنري دكو و حتي صابون هاي محبوب دهه 1920 آشكار بود.
در حالي كه Egyptomania كاملا شكوفا بود ، هاليوود به لطف معرفي "قصرهاي تصويري" - تئاترهايي كه مي توانست همزمان 2000 نفر را در آن مستقر كند - و معرفي صدا در فيلم هاي اصلي ، شروع به گسترش دامنه خود كرد. چشمهاي سيگاري سنگين براي تأكيد بر عباراتي كه ساختن آنها در فيلمهاي سياه و سفيد خاموش آن زمان دشوار بود (صدا تا سال 1927 به فيلم وارد نمي شد). بازيگران همچنين براي اين اثر از خط چشم استفاده مي كردند ، اگر ظرافت بيشتري داشت. مشهورترين چارلي چاپلين در شخصيت معروف خود "ولگرد" در سال 1914 بود ، اگرچه او بيشتر آرايش چشم داشت تا به يك ظاهر كارتوني مانند خنده دار و هدفمند برسد.
چشم مهمترين و رسا ترين ويژگي ها است. آرايش مربوط به آنها بسيار مهم است. "، فيلمسازان جان امرسون و آنيتا لوس در راهنماي Breaking Into the Movies در سال 1921 نوشتند. "لبه پلك فوقاني به وضوح خط خورده است. سپس سايه دوباره به سمت ابرو كار مي كند و به طور مداوم روشن مي شود ، تا اينكه در نهايت با رنگ چربي صورت مخلوط مي شود. روند براي درب زيرين معكوس مي شود [...] پلك هاي شما بايد با مواد آرايشي سياه پوشانده شوند. "
در همان زمان صنعت فيلمبرداري هاليوود در اوايل قرن بيستم شروع شد ، باليوود نيز همين كار را كرد. اولين فيلم صامت باليوود ، راجا هاريشچاندرا (1913) ، بازيگران زن و مرد را شامل مي شد كه چشمانشان با آرايش سياه مشخص شده بود.
"چشم مهمترين و بارزترين ويژگي ها است."
در آغاز دهه 1920 ، نگرشهاي منفي ويكتوريايي در مورد آرايش (كه توسط انجمن آن با كارگران جنسي و اعلاميه ملكه ويكتوريا مبني بر ابتذال بودن آن متوقف شد) رايج بود. مارش مي گويد: "در اوايل دهه 20 ، وقتي فلپرهاي جوان به خانه مي رسند ، والدين آنها آرايش خود را از روي صورت پاك مي كنند." اما اندكي پس از آن ، تحت تأثير ستاره هاي توت مانيا و ستارگان سينما مانند كلارا بو ، نگرش نسبت به آرايش به شدت تغيير كرد و يك چشم دودي به صورت آرايش استاندارد دهه 1920 زنان انتخاب شد.
خط چشم به عنوان يك ماده اصلي زيبايي تجاري
"وقتي به اواخر دهه 30 رسيديد - ما واقعاً در يك دوره 10-15 ساله صحبت مي كنيم - اگر آرايش نكرده ايد ، به عنوان يك زن خود را به درستي نمي دانيد. شوهرت تو را ترك خواهد كرد. شما براي خود احترام قائل نبوديد ، "مي گويد مارش. به گفته وي ، محبوبيت خط چشم در شكوفايي آزادي هاي اجتماعي و همچنين در هنجارهاي داخلي بود. "پس از جنگ جهاني اول ، انقلابي ايجاد شد: زنان شروع به گرفتن راي كردند ، اين زماني بود كه دامن مي ريختند و در ملا public عام شروع به نوشيدن و سيگار كشيدن كردند. او مي گويد: "تعداد زيادي از آزادي هاي جديد وجود داشت - از جمله اين آزادي هاي جديد لوازم آرايشي هستند".
صنعت زيبايي درست قبل از آنكه ركود بزرگ بازارهاي صنعتي در سراسر ايالات متحده را ويران كند ، منفجر شد ، اما به دليل آنچه كه "اثر رژ لب" ناميده مي شود ، صنعت زيبايي يكي از معدود بازارهايي بود كه در اين دوره واقعاً رشد داشته است. لري اليوت در گاردين نوشت: "طي چهار سال از 1929 تا 1933 ، توليد صنعتي در ايالات متحده به نصف رسيد ، اما فروش لوازم آرايشي افزايش يافت."
با رشد صنعت بي نظم ، بسياري از محصولات توليد شده براي پوست خطرناك و يا حتي سمي بودند ، دقيقاً مانند سرمه هاي سنتي. در سال 1933 ، هنگامي كه محصولي به نام Lash Lure وارد بازار شد ، تركيب شيميايي آن - كه شامل ماده شيميايي سمي پارافنيلن دي آمين است كه باعث مرگ مو مي شود - يك زن را كشته و بسياري ديگر را نابينا يا زخم كرد. به عنوان يك نتيجه مستقيم از آسيب ناشي از Lash Lure و محصولات مشابه ، كنگره قانون فدرال غذا ، دارو و لوازم آرايشي را در سال 1938 تصويب كرد و به FDA اختيار تنظيم لوازم آرايشي را داد (اين همان عملي است كه بعداً به غيرقانوني بودن سرمه اصلاح شد) . خطرات سلامتي مرتبط با آرايش چشم مانع از استفاده از اين ماده در زنان 20 و 30 ساله نمي شود ، اما مقررات جديد

يون ها به اين معني بودند كه پس از سال 1938 آرايش چشم خود را راحت مي كنند.
"اگر آرايش خود را نداشتيد ، به عنوان يك زن خود را به درستي در نظر نمي گرفتيد."
در طول جنگ جهاني دوم ، در حالي كه اقلامي مانند شكر و لاستيك سهميه بندي مي شد ، استفاده از آرايش همچنان ادامه داشت ، زيرا اين امر باعث تقويت روحيه براي زنان در حالي بود كه همسرانشان از دعوا خارج بودند.
"در طول جنگ در دهه 1940 ، توليد محدود شد. شما از آنچه مي توانستيد از آن استفاده كنيد استفاده كرديد ، اما مواد آرايشي هنوز بسيار مهم بودند زيرا [آنها] بخشي از جنگ با دشمن با شجاعت بودند ، "مارش مي گويد. "مردم به دستورالعمل هاي ويكتوريايي بازگشتند و از گرد و غبار ذغال سنگ استفاده كردند و چشمان خود را با گياه توت رنگ كردند."
حتي پوستر نمادين Rosie the Riveter در سال 1943 - اين تصوير تبليغاتي ايجاد شده براي تشويق زنان براي پيوستن به نيروي كار در مشاغلي كه به طور سنتي توسط مرداني كه اكنون در جنگ نبودند پر مي شود - صورت كامل رژ لب ، مژه و خط چشم ضخيم داشت. نقش خط چشم در طول جنگ جهاني دوم حتي فراتر از صورت نيز گسترش يافت: زنان با استفاده از مداد خط چشم مشكي براي كشيدن درز از پشت پاهاي خود ، توهم جوراب ساق بلند ايجاد كردند. با پايان يافتن جنگ در سال 1945 ، زنان ترغيب شدند كه تمركز خود را به خانه داري و همه كارهايي كه همراه آن است برگردانند - مانند خوب ديدن همسران خود.
تبليغات
فشارهاي اجتماعي بر همسران براي راضي نگه داشتن همسرانشان در خانه پس از جنگ و افزايش توليد منجر به مصرف گرايي و نقشهاي بسيار دوتايي جنسيتي دهه 1950 شد - و در نتيجه آرايش پر زرق و برق همراه دهه: يك چشم گربه اي عاشق ، يك تاريك ابرو تصفيه شده و رژ لب قرمز شرم آور - فكر كنيد مريلين مونرو در آقايان مو بور را ترجيح مي دهد.
اين اوضاع در اوايل دهه 1960 وجود داشت ، همانطور كه در چهره آدري هپبورن و جكي كندي مشهود بود. اما در اواسط دهه 60 ، آرايش چشم دهه 50 با استفاده از خط چشم تجربي دهه شصت در حال تغيير ، با الهام از مد مد و طراحاني مانند ماري كوانت كه نگرش بازيگوشي بيشتري به سبك را تشويق مي كردند ، عوض شد. مدل هايي مانند Twiggy و Brigitte Bardot و دختران آن در مركز شهر مانند ادي Sedwwick خط چشم فراوان دهه را محبوب كردند ، كه نه تنها خطوط مژه بلكه چين و چروك پلك را نيز پوشش مي داد و اغلب به سمت گونه ها كشيده مي شد تا مژه ها را تقليد كند. در سال 1965 ، مدل مشهور پتي بويد ، آموزشي را در مورد چگونگي كامل جلوه دادن ظاهر منتشر كرد.

TWIGGY IN HER ICONIC MAKEUP LOOK (1967). تصاوير از طريق تصاوير دريافت شده
دهه 1970 چشم گربه اي بيش از حد مصرف شده در دهه 60 را حمل مي كرد ، اما معمولاً آن را با سايه روشن پاستلي و اغلب يك خط چشم خط سفيد در كنار رنگ مشكي همراه مي كرد تا چشم ها بزرگتر و عميق تر به نظر برسند. در همان زمان ، "ظاهر طبيعي" محبوبيت بيشتري يافت ، احتمالاً با الهام از قدرت گل ، فرهنگ هيپي و رد جريان اصلي. در حالي كه برخي از زنان آرايش خود را راحت مي كردند ، اما معرفي سنگ راك مردان مشهوري مانند ديويد بووي ، ميك جاگر ، لو ريد و پرنس را ديد كه سعي مي كنند چشم هايشان را بچرخانند ، همچنين "پسر خط" ناميده مي شود. (اگرچه ريچارد كوچك در دهه پنجاه خط چشم مادرش را لرزاند.)
با رواج دهه 1980 ، "ظاهر طبيعي" از پنجره بيرون بود. تأثير مد ستاره هاي هاليوود ، اگر از بين نرود ، با تأثير خوانندگان پاپ مانند مدونا ، سايندي لاوپر ، ويتني هوستون و بوي جورج مطابقت داشت. بسياري از اين هنرمندان سبك خود را بر اساس خرده فرهنگهاي عجيب و غريب آن زمان مانند رمانتيك هاي جديد ، پانك سخت ، گوتيك و فرهنگ ريف ارائه مي دهند. روند آرايش بيش از حد سايه چشم نئون ، بسته بندي شده روي رژگونه و خط چشم تيره در هر دو خط مژه هاي بالا و پايين كاملاً مشهور شد و نمايانگر افراط و تفريط فرهنگ دهه 80 در مصرف گرايي و مد بود.
تبليغات
در دهه 90 ميلادي ، ظهور "فمينيسم رژ لب" ، انواع فمينيسم موج سوم كه زنانگي و رابطه جنسي زنان را در بر مي گيرد ، معناي جديدي براي استفاده از آرايش اختصاص داد: آرايش مي تواند قدرتمند باشد ، نه اينكه صرفاً تلاشي براي زيبا به نظر رسيدن باشد. شخصيت هاي مشهوري مانند كورتني لاو و اسپايس گرلز نمونه اين نگرش بودند. رشد فرهنگ گرانج از طريق محبوبيت گروههايي مانند نيروانا نيز بر علاقه دهه به خط چشم هاي سنگين و نامرتب تأثير گذاشت. دختران دهه نود كه به ظاهر گرانج علاقه ندارند ، هنوز خط چشم استفاده مي كنند ، اما آن را براي يك خط تميز نگه مي دارند. هنوز هم ، برخلاف دهه 80 ، به نظر مي رسد اكثر آرايش دهه 90 داراي رنگ هاي تيره مانند روژهاي عميق و بنفش است.
"با مد ، شما يك نگاه مي كنيد ، و سپس در دهه آينده ظاهر مخالف خواهيد داشت ، زيرا همه مي خواهند داستان خود را بنويسند چه در لباس و چه در لوازم آرايشي ، و بخشي از نوشتن داستان شما انجام آنچه مادر شما انجام داده است نيست خواهر بزرگتر شما چه كار كرد ، "مارش توضيح مي دهد. "شما مي خواهيد سرنوشت خود را بنويسيد."
2000s از طريق امروز
هيچ چيز نمي گويد اوايل دهه 2000 مانند كلاه هاي فون هلندي ، لباس هاي فرم مخصوص زنانه مخملي ، و خط بند تنگ ، خط چشم كه در قسمت داخلي مژه استفاده مي شود (مگر اينكه اتفاقاً هنگام تماشاي The Simple Life تمام موارد بالا را بپوشيد). در اين موارد ، خط چشم براي مردان براي بچه هاي emo امري عادي بود ، كه دوباره از افراد مشهور الهام گرفته شد - اين بار ، اين به معناي افرادي مانند بيلي بود

جو آرمسترانگ و پيت ونتز.
دختران خارج از صحنه هاي ايمو emo نيز با برنامه ريزي غريبه نبودند. چشمان آنها مانند Destiny’s Child ، پاريس هيلتون و آوريل لاوين در يك خط مداوم به شكل بادام سياه پوشيده شده بود. براي بهتر شدن ظاهر ، آنها يك برس آستر مسطح آغشته به آستر ژل زير مژه هاي فوقاني و در قسمت داخلي مژه هاي پايين گرفتند (اگرچه براي رسيدن به ظاهر نيز مي توان از مداد خط چشم استفاده كرد). خط چشم ژل به طور معمول در يك ظرف شيشه اي كوچك وجود دارد ، مانند نسخه كوچك و پيچيده اي از گلدان هاي سرمه مصر باستان. بسيار شبيه سرمه ، بند كوتاه مي تواند خطرناك باشد. يك مطالعه كوچك در سال 2015 نشان داد كه استفاده از خط چشم روي خط آب احتمال آلودگي ذرات ريز خط چشم به چشم را افزايش مي دهد.
در سال 2005 ، ايجاد يوتيوب به اين معني بود كه مردم مي توانند نحوه استفاده از خط چشم از يك حرفه اي ، بدون هزينه و بدون ترك خانه خود را ياد بگيرند. در نتيجه ، هنرمندان آرايش يوتيوب مانند ميشل فان (اولين ويديوي آموزشي خط چشم كه 10 سال پيش منتشر شده است و بيش از 7.5 ميليون بازديد داشته است) و كساني كه به نكات لوازم آرايشي گرسنه هستند ، از اين سيستم سيلاب مي گيرند و نسل جواني را تولد مي دهند كه نه تنها علاقه بيشتري به آرايش ندارد ، بلكه در آن نيز كاملاً خوب است.
هنگامي كه "همگام با كارداشيانز" براي اولين بار در سال 2007 پخش شد ، نمي دانستيم كه اين برنامه سرانجام براي آرايش (و همچنين جامعه) چه خواهد كرد. در آغاز اجراي نمايش ، كيم كارداشيان با استفاده از خط چشم سنگين كه از سايه چشم سياه روي درب هايش قابل تشخيص نبود ، چشم دودي را گسترش داد. اين واقعيت با نمايش هاي واقعي اين دوره مانند ساحل جرسي محبوبيت بيشتري پيدا كرد. اما اين خواهر كوچكتر كيم كارداشيان ، كايلي جنر بود كه بيشترين تأثير را در آرايش دارد.

كيم كارداشيان در جشن تولد 30 ام. عكس توسط استيون لاوتون / فيلم در مقابل تصاوير گتي
با تبديل جنجال ها به پول نقد (كاري كه كارداشيان ها خيلي خوب انجام مي دهند) ، كايلي جنر پس از مقابله با شايعات درباره تزريق لب ، مارك آرايش خود را راه اندازي كرد. آنچه در پي آمد ، نسلي است كه با كيت هاي لب كايلي ، مواد پركننده لب و تقليد از هر نگاه از جنر - كه شامل نحوه استفاده از خط چشم خود است - است. جنر اغلب گربه تيز مي بندد و گرچه تمايل به استفاده از خط چشم دارد ، اما بندرت آن را روي مژه هاي پايين خود قرار مي دهد ، در عوض از سايه هاي روشن تر براي جلوه اي مشابه استفاده مي كند. كايلي جنر اين سبك را اختراع نكرده است ، اما مطمئناً به كمك سلفي هايش در اينستاگرام و اسنپ چت آن را محبوب كرده است. اوايل سال جاري در داستان اينستاگرام خود ، جنر يكي از رازهاي آرايش چشم خود را بخشيد: استفاده از سايه چشم مانند خط چشم براي ايجاد چشم گربه.
مارش اشاره مي كند كه ، نفوذ جنر به كنار ، سلفي ها ممكن است نيروي ديگري باشد كه باعث افزايش و افزايش تقريباً حرفه اي علاقه به آرايش توسط توده هاي امروزي مي شود. به گفته مارش ، "سلفي ها باعث افزايش علاقه به آنچه شما به نظر مي رسيد و تمايل به آماده بودن در همه زمان هاي دوربين مي شويد." اگر دائماً در حال گرفتن عكس هايي از خود هستيم كه مي توانيم فوراً با ميليون ها نفر به اشتراك بگذاريم ، منطقي است كه بخواهيم در آنها زيبا به نظر برسيم. با استفاده از چشم ها به عنوان اولين ويژگي صورت كه در عكس هاي سلفي مشاهده مي كنيم و معمولاً محل جذاب ترين و پيچيده ترين آرايش ، خط چشم همچنان محصول اصلي روال زيبايي هزاره و ژنرال Z است. به همين ترتيب ، مارك هاي لحظه اي آرايشي كه به مشتريان جوانتري توجه مي كنند ، مانند Kylie Cosmetics و Glossier ، خط چشم هاي جديد و پر زرق و برق را در سال هاي اخير راه اندازي كرده اند.
براي مطالب بيشتر مانند اين ، براي خبرنامه ما ثبت نام كنيد
كايلي جنر ، طراح آرايش 114 ميليون دنبال كننده اينستاگرام دارد و مطمئناً همه آنها آمريكايي نيستند. اينترنت و به ويژه محبوبيت آرايش در سيستم عامل هايي كه متولد شده است ، منجر به ايجاد آرايش هاي همگن تري در سراسر جهان شده است. چهره هاي محبوب آرايش چشم در آمريكا به سختي قابل تميز از مكانهايي مانند مصر ، دبي و هند است ، جايي كه سرمه از مدتي قبل سبك انتخاب آرايش چشم بوده است. به نظر مي رسد كه سرانجام آمريكايي ها از سبكي استفاده كرده اند كه زنان در اين كشورها از قرن ها ، اگر نه هزاره ها ، از آن استفاده مي كردند: خطوط ضخيم و تيره رديابي مژه هاي گوشه چشم.
مصريان باستان انبوهي از اشيا and و ايده هاي فرهنگي ، معماري و هنري را براي ما به يادگار گذاشتند تا هم از آنها تعجب كنيم و هم از آنها استفاده كنيم ، اما تصور اينكه آنها پيش بيني مي كنند كه سرهنگ محبوب خود را پيش بيني كنند ، دشوار است. سپس دوباره ، با توجه به حفظ آن و دلايلي كه آن را در زندگي خود گنجانيدند ، شايد تصور يك جامعه آينده بدون آن برايشان دشوار باشد.

منبع : https://www.vice.com/en_us/article/kzyda9/history-of-eyeliner-kohl

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.